Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

mandag 25. mars 2013

Påskebaksten i boks

Minstesnupp er en habil kokk på lekekjøkkenet på rommet sitt. Det serveres til stadighet utsøkte retter og bakverk. Særlig kaker! Og når vi spiser kake, er det bursdag. Så da hører det med et "gjatujeje me daje" (som betyr "gratulerer med dagen"), og så synger vi gjerne burdagssangen og blåser ut trepinnekakelysene på kaken. Prosessen gjentas opptil flere ganger.

Rommet til snuppa har nettopp blitt oppgradert. Noen møbler ble kastet ut, og noen nye kom inn. Nå har hun en skikkelig kjøkkenkrok med både kjøkkeninnredning, bord og stoler og hyller for oppbevaring av service og alle "spiselige" herligheter.

Nytt kakefat fra Åhlens, som passer perfet på bordet på et frøkenrom ;)

Noe nytt på kakefronten måtte hun også få. Mora heklet litt godt for ganen; muffins, jordbær og makroner. Baksten er heklet i Mandarin Petit, og oppskriftene er delvis hentet fra et amigurumihefte (Candy magazine 2) og delvis av fri fantasi.


Påskemuffins i pastellfarger





Det finnes råååsa jordbær altså! Helt sant! Disse finnes jo...
(Passer ikke med røde inni den rosa prinsesseverden her altså...)

Og sånn helt på tampen av Pinnekrokens påskeutfordring Gult er kult, hiver jeg meg med med dette innslaget. Pastellfarger, deriblant gult ;)


Påskemakron


God påske!
Vi skal kose oss med garnbakst ;)

10 kommentarer:

Berre Kristin sa...

Kjende eg vart litt stressa av overskrifta di... Finst det påskebakst også, har eg gått glipp av noko her?? Hihi;) Så stilig det vart! God påske til deg og dine :)

Hilde sa...

Veldig kjekk bakst faktisk! En innsats i år, og så holder det for mange år fremover :)))

Pia sa...

Lekemat er stas! Vi har mer plastikkvarianten...

Kort og Søm sa...

Det var fin garnbakst!!

God påske :O)

Ella sa...

Så lekre muffins! :0)

Riktig god påske til deg også!

Anonym sa...

Jøss, hvem gidder å lage alle de små knottene på en cup cake, tenkte jeg og ble lettet da jeg forsto at den var strikket. Ikke at jeg kan strikke eller hekle, altså, men det er like greit.

Ønsker deg og dine en god påske!

Cecilie von der Ohe sa...

Vi har julepynt, julekaker og påskepynt, så hvorfor ikke påskekaker også? Det høres greit ut å gjøre unna påskebaksten for noen år framover om gangen. God påske!

Cecilie

enel sa...

Påskebakst, nam nam :)

Takk for bidraget til Pinnekrokens marsutfordring; Gult er kult!

Hilsen Eirin
-Pinnekroken-

Bente sa...

Hurra for deg som vant give away!
Send fult navn og adresse på Mail til meg; bente_kinn@hotmail.com

Strikkeprinsessa sa...

Kalorifri påskebakst er toppen! Supersøte uten sukker ;) Har lagt meg til som følger! Fortsatt god påske!