Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

torsdag 12. april 2012

Luftig dessert

Jeg har jo alldeles glemt å vise frem desserten vi serverte da vi arrangerte vår private versjon av 4-stjernes middag her i Lyckliga gatan! Det var mye jobb med den, men så ble den da også svært så god. Og nå skal jeg til og med være så innmari grei at jeg deler litt med dere ;o)

Desserten bestod av lys og mørk sjokolademousse i sjokoladeskåler, med friske bær :o)

*   *   *

Først skålene:


Jeg blåste opp ballonger i passe størrelse. Disse ble dyppet ned i smeltet og litt avkjølt kokesjokolade. Så ventet ei lang tørketid på brettet. Helst en dag eller to, fant vi ut.


Herdet og klar for nålestikking. Poff! og lufta sivet ut. Hos noen ble det mer PANG! og lufta kom ut i en eksplosjon. Lurt å lage flere enn akkurat det antallet som trengs. Regn med noen mislykkede forsøk...

Sjokolademoussen måtte lages i to omganger, først den mørke og så den lyse. Etter masse googling og leiting i kokebøker, fant jeg til slutt oppskrift på akkurat den moussen jeg ville ha, selvfølgelig i en annen blogg; se bare her. Knallgod!


Jeg kuttet ut nøttene og valgte heller friske bær på toppen. Litt bringebærsaus og et mynteblad hører også til. Mektig og god og masse deilig sjokolade! :o)))

Bare test den, du!
Bon apetitt  :o)

9 kommentarer:

Unknown sa...

Så spennende!
Det såg kjempe godt ut! Nå nok teste det ut!

Anonym sa...

Det så veldig godt ut!
Hva slags tallerken bruker du?

Hilde sa...

Knallgod :)
Hvis det er størrelsen på tallerkenen du mener, så er det som en vanlig frokosttallerken.

Berit sa...

så smart. Ser veldig flott og godt ut. Ha en fin helg

trompetmor sa...

åhhh det så nydelig ut:) må prøve den der.. takk for tips. Ha en flott helg:)

Guri sa...

Den så skikkelig deilig ut :) men jeg tror jeg nøyer meg med å kikke ;)
Klæm

Whitebite sa...

mmmm...!

mammaen i eksil sa...

skal prøve de jeg når vi kommer oss på plass hvorenn vi ender opp <:) må le litt av tallerkenspm til lammelåret :D

Anonym sa...

Gleder meg til å få det servert igjen på medlyen. :0)