Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

onsdag 28. desember 2011

O jul med din glede!

Jula har kommet langt på vei før jeg har kunne blogge et juleinnlegg. Etter hektiske førjulsdager, ble det ikke et eneste god jul-innlegg herfra. Knapt en kommentar hos andre.


MEN - for en gangs skyld ble vi tidlig ferdig med vasking og pynting på lillejulaften. (Ok da, det var flere oppgaver på lista, men vi overså dem... Ble jo jul likevel.) Det har vel sjelden aldri hendt før. Vi ble så tidlig ferdig at vi faktisk kunne nyte kvelden. Sitte og se på tv med noe godt i glass og på fat. Hm... kjenner det godt kan bli en ny tradisjon. Men kjenner jeg oss selv rett, er det nok større sjanse for at vi flere ganger holder på til langt på natt, enn at vi får en gjentakelse av årets variant.


Nisser og det som er av julepynt fant sine plasser.



Juletreet fikk pynt på seg, og Nissen var raus på gavefronten.


Den største "godis-skåla" kom på plass, med sin fyldige kropp og drøyt 30 cm i høyden. Og siden ingen kan se at det er et lokk på den med hemmelig innhold, er det ingen som snoker der.


Pynta oss fikk vi også gjort. Men ungefotograferinga gikk det værre med. Ingen unger ville sitte som mor ville og smile som mor ba om.


Vesla fikk helten sin i bøtter og spann, 4 var tallet (og ja, jeg kan telle. Den siste fikk bare ikke være med på bildet, siden mor ikke orket løpe opp i 2.etasje for å hente han.)


Noen av oss, både husets faste beboere og gjester, har hatt dilla på å spille Wordfeud og Angry Birds på telefonen, noe som har resultert i flerfoldige timer med nesa langt ned i telefonen. Og mor fikk sin nye iPhone, med hel skjerm (som vi satser på å ikke knuse...), og har derfor også brukt lang tid på å laste ned og fylle inn alle kontakter, notater og app'er og alt annet som må være på plass for at mors hverdag skal fungere.


Sovnet på sofa/i stol har vi også gjort. Du og du, så deilig det er!
Det er godt jula varer i mange dager til :o) Vi har nemlig masse mer snop som skal spises, spill som skal spilles, filmer som skal sees, og sofaer som skal slites ;o)

Fortsatt god jul, folkens!

7 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

ha ha, fint det nederste bildet der, slitsom med jul.
Til neste år skal jeg i allefall stryke juledukene (alle to)tidlig i desember. Og pusse sølvet før natt til julaften osv.
Åtteåringen fikk rosa mobil til jul så nå er vi tre som kan sitte med nesa i mobilen. Eller, Mannen har ikke opdpaga de gledene ennå...Fortsatt god jul!

Liv-Inger sa...

Hihi, man tar ikke store plassen når man kan sovne i en stol. Søtt bilde. :-)

Så bra at dere ble tidlig ferdig lillejulaften. Vi blir også det nå for tida. Deilig! Vi er alltid ferdig til i 18-tida. For da er det grøt og kos som gjelder. Vi lager riktignok marsipan på kvelden. Og gjerne forretten til julemiddagen. Men det er kos! Vaskinga og alt det der er over. Mannen forteller at de pleide å holde på til langt på natt før i verden. Men han er enig med meg. Det er helt uaktuelt å innføre den tradisjonen. Lillejulaften er best når man bare kan kose seg. Håper det blir gjentakelse av den tradisjonen også hos dere. :-)

Kos dere videre i romjula! Håper du vinner i Wordfeud. Mannen har begynt å spille her i heimen. Selv har jeg klart å styre unna enn så lenge. Men det varer vel neppe...

Shy sa...

Vi treng nokre late dagar no framover, før nytt år og nye utfordringar!
Ha ei fin romjul!

Pia sa...

Ha ha, fire fantoranger må være stas! Vi har en, men han begynner å bli ganske slitt...
Ha ei fortsatt fredelig jul!

Berit sa...

Jul blir det uansett ja. Fine bilder og herlig når barna sovner i stolen. Flott gave du fikk. Har hørt om wordfeud men ikke prøvd det. Ha en fortsatt rolig ,hyggelig og god romjul.

Hilde sa...

Så du har også så mange juleduker å stryke, Elisabeth? Jeg var fornøyd nok med å klare å pusse sølv (alle to lysestakene) 22.desember, istedenfor natt til 24. Glad i sølv, men heldigvis har jeg mye som slipper å pusses :o)

Min nye iPhone kan man vel kalle gave til meg selv, siden den ankom lillejulaften. Min "gamle", som ikke har blitt et år enda, klarte jeg å knuse skjermen på. Og siden det var billigere å kjøpe ny enn å reparere, så ble det slik. Men jaggu er det mye jobb med sånn bytting, siden alt må legges inn på nytt... Har fortsatt ei lang liste med kontakter som ikke har kommet på plass enda... Og bare fordi telefonselskapet ville jeg skulle ha nytt simkort og stengte det gamle før jeg fikk den nye telefonen...

Siri sa...

Vi har masse duker som må strykes. Heldigvis har jeg "folk til sånt" (les: renseri). I verste fall stryker min mann. Jeg fikser ikke dukestryk. Vi snakker diiiigre duker.

Sølv ble pusset tidligere i høst, ellers er det stadig ting jeg oppdager som skulle vært gjort før jul. Jaja, neste jul... hehe