Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

tirsdag 15. november 2011

Ord

Nå har det vært mange dager uten blogging her. Det er ikke alltid man har så mye å si, utrolig nok. De som kjenner meg vil nok himle med øynene og gispe og bli helt sjokkert over at det virkelig kan gå an! Men jo, selv denne fruen kan ha få ord som vil ut - sånn en sjelden gang. Både av det fornuftige slaget og det mer fjåsete.

Prinsessa derimot, har sjelden aldri den opplevelsen. Der går det ut på både innpust og utpust. Og praten veksler mellom det smarte og furnuftige, det rare og tullete og det helt uforståelige, akkurat som seg hør og bør for en 6-åring.
Hun klarer til tider å tenke godt igjennom det hun skal si på forhånd, og finner frem de riktige ordene. "Tusen takk, mamma, du er verdens snilleste!" - et utsagn jeg mistenker Prinsessa har en baktanke med. Det kan jo tenkes at at det følger litt ekstra godvilje som gagner henne etter et sånt utsagn. Egentlig en egenskap som kan være grei å ha for ei viljesterk frøken. For en voksen frue også.

Ha en fin dag - med eller uten skravling!
Er du ei skravlebøtte? Og er alle ord gjennomtenkte?

3 kommentarer:

Guri sa...

Skravler nok nok til tider ja ;) Og gjennomtenkt........delvis :)
Har opptil flere i familien som er snakkesalige så det er ikke like enkelt å komme til orde alltid :)9
Klæm

Bondekona sa...

Jeg er IKKE ei skravlebøtte, men kan nok ha littegranne tendenser sammen med folk jeg kjenner godt.
Men noen av barna er skikkelig snakkesalige hele tida.
Spesielt 6åringen!
:)

Cecilie von der Ohe sa...

Jeg tror ikke jeg blir regnet for å være en skravlebøtte, men hvis det er noe som engasjerer og opptar meg, kan jeg nok få snakketøyet på gli jeg også.

Cecilie