Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

søndag 28. august 2011

Redesign, nesten...

Jeg har fått sansen for endel redesign. "Hva? Du? Som er så glad i shopping!" (og da snakker vi helt nye gjenstander), vil nok de som kjenner meg si. Men joda, shoppeglad/gal er jeg - men du og du så mye som ligger i skuffer og skap som absolutt ikke fortjener å havne i søpla under storoppryddinger. Klær som ikke satt helt som de skulle etter en vask, klær som har blitt for store/for små, klær som ikke helt faller i smak lenger og så videre. Jeg har jo skjønt at det er mye man kan gjøre med endel av disse plaggene som er nesten ubrukte.

Så nå har jeg prøvd meg på en kjole til prinsessa. Nå må jeg vel egentlig innrømme at ingenting av det som kjolen består av, er brukt før... Du skjønner, jeg hadde sett for meg hvordan kjolen skulle bli og hvilken farge den skulle ha. Og så manglet jeg ALT. Så da måtte det handles... Men til mitt forsvar; nå ser jeg at det funker, og så får jeg neste gang prøve å ikke planlegge alt på forhånd, men først sjekke tøybeholdningen...



Toppen av kjolen er en helt vanlig pologenser. Den har jeg klipt av i lengden og kastet over. Skjørtet er et ordinært halvblankt bukse/skjørtestoff. Det er helt rett i kantene og sydd sammen i enden. Så har jeg sydd i rynketråd oppe og nede. Nede har jeg sydd et kantebånd rundt hele. Oppe har jeg først sydd med ganske tett overkast før jeg rynket det på pologenseren (på utsiden) og sydde en kraftig søm rundt.


Når man ikke er noen racer på tegning, er det kjekt å ty til pc-en :o) Jeg lette opp tegninger på internett som kunne passe, og prinsessen ville ha Bambi. Da var det enkelt å tegne av ;o) Så da kunne mor trylle frem en Bambi-applikasjon i turkis velour.


I sommer bestilte jeg dette flotte smykket fra Smykkas. Det er så søtt og fint til ei 6-årsprinsesse. Og så er jeg så glad for at frøkena også har blitt glad i turkis :o) Vi er veldig rosa-glade begge to, men det er jo kjekt med litt flere farger også. Smykket passet utmerket til kjolen.

   
Disse to bildene er lånt fra bloggen til Smykkas. Klikk på linken, så ser du flere flotte smykker :o)




Kjolen fikk også en heklet liten turkis blomst på brystet. Tror nok det kan bli flere slike kjoler, i ulike varianter og farger :o)


Fine jenta mi som skal i bursdag.

Ha en flott søndag!

7 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Svært vellykka nesten-redesign. :-)

Karen sa...

Det var no virkelig ei prinsesse også - såååå søt, og både kjolen og smykket var bare helt fantastisk... Men jeg må no le litt av moras inrømmelse/fornektelse ;)

Ha en strålende kveld!

Berit sa...

Så flott antrekket ble, spesiellt til den unge damen. Ha en flott kveld

Liv-Inger sa...

Jøss. Du imponerer. Denne kjolen var utrolig flott da! :-)

Anonym sa...

Det var kjempeflott med de turkis detaljene. Talent!

Pia sa...

Ei flott jente med flott outfit!

carina sa...

Så utrolig flott kjolen ble!
Det var jo kjempesmart:)Nydelig smykke! ser ut som prinsessa er godt fornøyd:)
Ha en fin dag
Klem fra carina