Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

tirsdag 28. juni 2011

Hest er best?

Vi er litt kjipinger som ikke gidder skaffe verken hund eller hest. Vi har 3 unger - det holder! Naboene har hunder vi kan låne. Og hestegårdene har hester vi kan klappe.
Denne uken får imidlertid Prinsessa gå på hestekurs. 5 dager med hestene! Lykke!


Frøkena har fått ansvar for denne skjønnheten; Alva. Det er stort!


Litt greit med en liten shetlandsponny for ei lita uerfaren jente, synes mor.
Prinsessa er litt skeptisk til å måtte måke møkk. Men strigling og mating derimot, DET skal ikke by på problemer. Det kan hun nok gjøre i timesvis.
Heldig for henne at hestegården er nærmeste nabo til farmor og farfar, så kan hun oppholde seg ved hestene litt ekstra :)

4 kommentarer:

Guri sa...

Heldig lita frøken det der :)
Har heller ikke hest.... Liker dem ikke jeg ;) men minstefrøkna mi er gal etter dem - uansett kommer det ikke hest i garasjen her :))

Liv-Inger sa...

Jeg elsket hester da jeg var lita! Og syns mamma og pappa var ordentlig kjipe som ikke kunne kjøpe meg en egen hest! Den kunne vel bo i fjøset til bestemor og bestefar?? Og jeg lovet å stelle og mate den. Men neida! ;-) Hihi, skjønner dem godt. Kunne ikke ramlet meg inn å kjøpe hest til noen av ungene. Men jeg håper i alle fall en av dem har lyst til å ri. Hester er flotte dyr! Og ridning er en ok sport. Men de får pent ri på rideskole eller lignende, som meg. Vi har katt. Det holder. :-)

Whitebite sa...

ingen dyr her heller, og takk og pris for det!
ofte vil barn ha dyr, men ikke alt ansvaret som ligger rundt;o)

Kort og Søm sa...

Jeg red i flere år i min ungdom, men ingen av barna mine vil ri.
Men hund vil de gjerne ha...*smiler*..men tre barn holder liksom...*ler*...har sagt at jeg kanskje skal ha hund igjen da alle barna har flyttet ut..(da påpeker eldstemann at det er litt dårlig gjort.. :O)
Men vi har alltid hatt hund hjemme, og jeg hadde hund da jeg flyttet ut hjemmenifra, så jeg kjenner litt på savnet avogtil.
men det er en god stund til alle har flyttet ut hjemmenifra!
Ha en fin kveld :O)