Velkommen til vårt lille puslespill! I en hektisk hverdag er det mange brikker som skal på plass så ukeplanen går opp - og forbausende nok gjør den ofte det!

tirsdag 25. januar 2011

Tryll tryll!

5-årsprinsessa hadde med seg en venninne hjem fra barnehagen i dag - en annen 5-årsprinsesse. Ikke uventet forsvant de raskt inn på prinsessens rom og kom få minutter senere ut ikledd sommerkjoler. Borte var alt ulltøy og fleece fra dagens barnehagedag. Jeg så for meg det endevendte klesskapet og et soverom hvor det ikke går an å se gulvet... Etter middag forsvant de inn i slottet igjen, fnisende, høylydte  og diskuterende som alltid. Etter en stund får jeg høre: "Mammaaaaa, kom og se på rommet!" Og jeg aner at her er det noe på gang... Grøss, hva møter meg? Et kaldt gyfs nedover ryggen. Er hele rommet fullstendig oversvømt av klær og leker, eller har de hatt et noe verre påfunn? (De har en historikk som gjør at man føler seg noe utrygg når de har noe "lurt" på gang.) Og hva møter meg i døra? Et STRØKENT rom! Ikke en leke eller sokk engang som ligger på gulvet! Til og med gårdagens rot har forsvunnet! Lurer på hvilken tryllestav som har vært ibruk... La den sveipe over rommet flere dager...
Tror sjokket kommer til å holde seg noen timer til...

Ingen kommentarer: